2013. május 7., kedd

Váncza projekt: Jámborné Budai Mónikával



Hol is kezdjem…
Életem első igazi riportja…
Kezdem az elején:-)
A neten való barangolásaim során rábukkantam Mónika tortás oldalára amibe beleszerettem:-) A tortákról egy másik riportban….
Kiderült, hogy nem kisebb fába vágta a fejszéjét, mint, hogy a Váncza -ezer éves alap darab a süteményes könyvek közül- könyvből minden nap megsüt egy süteményt.
Nem válogat, nincs kedvenc, egyszerűen megsüti.
Érdekes története van a blog indításának:-)
Idézek:
“Jelet kaptam.Ezek közül a legkiemelkedőbb az volt, hogy ajándékba kaptam az eredeti Váncza-könyvet egy idegen, kéregető öreg nénitől amikor némi alamizsnát adtam. ”
Így kezdődött a nagyszerű történet.
Nézzünk be egy kicsit a kulisszák mögé…



Mónikával készítettem egy riportot a Váncza projektjéről. Remek képeket, fotókat kaptam. Nekem is van Váncza könyvem, semmi kép nincs benne, és bevallom őszintén nem is nagyon szeretem ezért de nagyimtól kaptam, tehát becses helyen tartom.:-)
Mónika elkészíti a recepteket és elképesztő fotókkal illusztrálja a régi korok egyszerű receptjeit.
Kedves Mónika, vágjunk is bele...






"365 nap alatt, 418 sütemény receptet próbálok elkészíteni. Project kezdete 2012. 09. 07."


Mióta koptatod a sütődet?
-14 éves korom óta sütök, azóta már jó pár sütőt elkoptattam
Kedvenc sütemény recepted?

 -Igazából nincsen kedvencem, az összes süteményt szeretem megsütni, mindegyikben találok valami kedvemre valót. Ha mégsem akkor addig alakítom amíg elnyeri tetszésem. De azért a francia krémest bármikor szívesen megeszem.
Hogyan jött az ötlet, hogy pont a Váncza könyvből süss meg minden receptet?

 - A blog nyitáskor már részletesen és hosszan leírtam a történetet. De pár szóban véletlenül megtaláltam a könyvet és mivel nem voltak benne képek, a régi recepteket nem ismerik a mai fiatalok eljátszottam a gondolattal, hogy megsütöm és nyitok egy blogot belőle. De gyorsan el is hessegettem az ötletet, hiszen blogom már volt, dolgozom is és családom is van. Nincs nekem erre időm. Másnap jeleket kaptam. Ezek közül a legkiemelkedőbb az volt, hogy ajándékba kaptam az eredeti Váncza-könyvet egy idegen, kéregető öreg nénitől amikor némi alamizsnát adtam.
Saját vétel a könyv vagy örökölted mondjuk a nagyitól esetleg édesanyádtól?

-Két könyvem is van. Az egyik egy eredeti 1936-os kiadású, amit az öreg nénitől kaptam amint korábban már meséltem róla. De van egy  ötödik kiadásom is, ezt akkor kaptam amikor cukrásznak tanultam, de sajnos már nem emlékszem kitől
Kitől örökölted a tudásodat?

-Vendéglátós családban nőttem fel, Édesanyám nagyon szeret sütni, de nem cukrász a mestersége. A családban egyedül én végeztem cukrász iskolát, de egészségügyi okok miatt nem dolgoztam cukrász üzemben. De szerelemnek megmaradt a sütögetés, bár már teljesen más szakmában dolgozom. Bátyám zongorista, hugom pedig szintén a vendéglátóiparban dolgozik.
Milyen régi a könyved amit használsz?

-Az 1936-os könyvet nem igazán forgatom, elggé féltem. Sütés közben az újabbat használom, a receptek teljesen megegyeznek, így ezt koptatom. Az eredetit csak fotózáshoz használom. Érdekessége az eredeti példánynak, hogy piros bőr kötéses, arany betűkkel van írva a cím, ára pedig 50 fillér volt.
Ebben a könyvben fotók is vannak?

-Nincsenek, a legújabb kiadásokban sincsenek, csak Váncza József eredeti rajzai, de hát azok mégsem fényképek akármennyire szépek.
Nem nehéz képek nélkül elképzelni, hogy hogyan néz ki a sütemény amit elkészítesz?

-A rajzok egész jó útmutatók, mindig próbálom követni ezeket, bár valamikor nagy a kísértés mert másképpen ismerem a kész süteményt mint ahogyan le van írva és rajzolva, de ilyenkor is próbálok korhű lenni.
A családod imádja, hogy mindig van valami nasi az asztalon ugye?

-A férjem kevésbé édesszájúnak vallja magát, mégis mindent megkóstol és  addig kóstolja néha amíg el nem fogy. A lányom annyira nem rajong a süteményekért, de talált már egy-két kedvencet a könvből. Mivel mindennap sütök, ezért szinte mindig viszek ajándékba ismerőseimnek, barátaimnak vagy a családnak.
Édesszájú vagy?

-Nem igazán, csak a krémesnek nem tudok ellenállni.
Van kedvenc recepted a Váncza könyvben?

-Mivel még soha nem forgattam alaposan át a könyvet, és eddig nem is sütöttem belőle, így csak azokat ismerem, amiket eddig megsütöttem így elhamarkodott lenne kedvencet választanom. De a projct végén ígérem választok egyet!
Főzni is szeretsz?

-Igen, szeretek. Szinte mindennap főzök,  legtöbbször húslevest mert a lányom imádja. De majdnem mindent megtudok főzni, a család és a barátok szeretnek ezért vendégségbe járni, eddig még nem panaszkodtak.
Kedvenc étel?

-A grízes tészta a kedvencem, de ritkán eszek, mert sajnos ez az egyik olyan étel, amit nem tudok megfőzni. A barátnőm persze néha megsajnál, és elkészít nekem egy jó nagy tállal.
Kedves Mónika!
Nagyon szépen köszönöm, köszönjük, hogy megosztottad velük a kulisszatitkokat!:-)

Mesés képek a galériában:

A galéria hamarosan! A képeket nem tudom feltölteni:-(

Addig nézzétek meg itt:
http://glazur.hu/hirek/vancza-projekt-jamborne-budai-monikaval


És az eredeti oldal:

Váncza Projekt elérhetősége: http://vanczaproject.blogspot.hu/









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Affilate

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...